«Жария құқықтың заңды тұлғалары» институтын қолданудың халықаралық тәжірибесі – зерттеу
«Жария құқықтың заңды тұлғалары» институтын қолданудың халықаралық тәжірибесі
Қазақстан Республикасы Президентінің 2009 жылғы 24 тамыздағы № 858 Жарлығымен бекітілген Қазақстан Республикасының 2010-2020 жылдарға арналған құқықтық саясат тұжырымдамасында «экономика саласындағы мемлекеттік басқару тиімділігі мен жинақылығы міндеттерін шешу жария функциялар берілген субъектілердің құқықтық мәртебесін регламенттеуге мәжбүр етеді. Мұндай занды тұлғалар қазақстандық құқықтық болмыста бар» делінген.
Халықаралық тәжірибеге сәйкес, атап айтқанда Экономикалық ынтымақтастық және даму ұйымының мемлекеттері және бірқатар посткеңестік елдердің тәжірибесінде мұндай субъектілер жария құқықтың заңды тұлғалары мәртебесіне ие.
2017-2018 жылдар аралығында «Атамекен» Ұлттық кәсіпкерлер палатасы жария құқықтың заңды тұлғалары институтын белсенді зерттеп жатыр. ҰКП соңғы екі жыл ішінде ЭЫДҰ мемлекеттері мен бірқатар посткеңестік елдердің мемлекеттік басқару секторын реформалау, мемлекеттік аппаратты оңтайландыру, оның кәсібилігін және клиенттердің назарын арттыру тәжірибесіне ауқымды зерттеу жұмыстарын жүргізді.
Заңды тұлғалардың мемлекеттік заңнамасының шетелдік тәжірибесін зерделеу және осындай заңды тұлғаларды ұлттық заңнамаға енгізудің орындылығы туралы ұсыныстар әзірлеу ҚР Мемлекеттік қызмет істері және сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл жөніндегі агенттік пен Ұлттық кәсіпкерлер палатасы арасында 2018 жылға қабылданған Ынтымақтастық туралы келісімді жүзеге асыру бойынша Жол картасының 3.4-тармағымен қарастырылған.
Аталған зерттеуді жүргізуге заң ғылымдарының докторы, академик М.К.Сүлейменовтың жетекшілігімен бір топ отандық заңгер цивилистер тартылған.
Зерттеудің мақсаты «Жария құқықтың заңды тұлғалары» институтын Қазақстанның қабылдау перспективалары мен орындылығын бағалау болды.
Жүргізілген жұмыс қорытындысы бойынша ЭЫДҰ елдерінің көбінде, сонымен қатар посткеңестік елдердің біразында мемлекеттік және тиісті (жария) функцияларды орындау үшін мемлекет құрған ұйымдар ретінде анықталды:
- экономика секторларын басқарумен байланысты салаларында (мысалы, жер қойнауын пайдалану, телекоммуникация, байланыс, пошта, бұқаралық ақпарат құралдары, азаматтық авиация, темір жол көлігі және т.б.) кең таралған;
- мемлекеттік органдардың және тиісті (қоғамдық) функциялардың мемлекеттік органдар болып табылмайтын ұйымдарға байланысты туындайтын тәуекелдерді барынша азайтатын заңнамалық деңгейде концептуалды түрде реттелген;
- мемлекеттік аппаратты табысты модернизациялаудың іргелі негізін қалыптастырады, клиенттердің фокусын және кәсіпқойлығын арттыру, сыбайлас жемқорлық тәуекелдерін азайтады (Испания, Түркия, Грузия және басқа да елдер)
Жүргізілген зерттеу нәтижесін қоса берілген құжаттардан танысуға болады.
Пікір қалдыру:
Пікірлер: